maandag 23 januari 2017

Stil hier | Vossen in de herfst

Vosjes

Begin vorig jaar startte ik met een intensief traject bij het vermoeidheidscentrum. 2016 stond voor mij in het teken van minderen: steeds minder doen in de hoop dan ooit weer eens uit te kunnen met mijn energie. 

Ik kan er vanalles over vertellen. Maar ik doe dat niet, want minderen, he ;) Het verklaart alleen wel de stilte hier. Ik naaide nog wel, maar ook dat veel minder. Het bloggen stond eerlijk gezegd nóg lager op mijn prioriteitenlijstje. En dat is prima zo. Ik probeer er niet gefrustreerd over te zijn, want frustratie kost ook energie!

Toch staan er nu weer een paar blogberichtjes klaar. Is dat een goed teken? Misschien. Maar het kan ook zijn dat mijn oude ik de frustratie uiteindelijk toch maar omzette in daden. Afijn, zie hier de vossenjurk.

Op model 4

De digitale vosjes kocht ik ongeveer 100 jaar geleden. Om, tja, om wat? Om er een shirt voor mijn vader, de onderzoeker, van te maken? Kansloos, eigenlijk, haha. Zo'n viscosetricot is niet mooi voor mannen, vind ik. De bizarre print had hij anders vast wel kunnen waarderen.

Zak

Dan maar een herfstjurk voor het meisje. We doken voor het eerst echt samen in de stoffenkast, combineerden stofjes, tekenden (ik) ontwerpjes, waarbij zíj bepaalde.

Op model 3

Ik gebruikte de combinatie SVDHZ met Izzy top voor het lijfje en zette eenvoudig mouwen aan.

Vossenjurk

Combineren met oranje leek eerst logisch, maar was niet mooi. De vosjes en het huidje van mijn meisje kwamen veel beter uit met dit zachte geel lang bewaard voor een jurk voor mijzelf.

Mouwinzet

Ik speelde wat met de richting van de ingebreide streepjes in de stof.

Op model

Op model 2

PS: wat leuk dat jullie allemaal nog meelezen! In een half etmaal is dit bericht al door 20% van mijn volgers - of anderen - bekeken. Nóg leuker natuurlijk als jullie ook een reactie achterlaten!

14 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar je verhaal en sterkte! Leuke jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De jurk in beweging is prachtig.
    Goed van je, dat minderen. ♥
    Een lastige les voor velen van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige jurk! Het is een kunst om een balans te vinden en je er goed bij te voelen. Volg je hart, ergens daar binnen is vast een stemmetje die heel goed weet waarom je wat blogjes geschreven hebt. Ik vind het in ieder geval leuk te lezen en hoop dat jij cijfertjes kunt loslaten.... als jij blij wordt van bloggen, dan maakt het niet uit of 1 persoon het leest of 2000... (oke heel eerlijk, ik vind dat laatste ook fijner en nog fijner om een reactie te lezen, dus bij deze mijne voor jou!) Geniet van alle kleine dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik maak me niet druk om cijfertjes hoor, reacties en statistieken zijn gewoon leuk om te lezen :)

      Verwijderen
  4. Prachtige jurk en wat een lieve wijze reacties al op je blog. ERG lastig als je energietekort je plannen en verlangens in de weg zit :(. gewoon rustig aan, wij blijven wel lezen hoor, ook al blog je maar 1 keer per jaar (of zo ;) ).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuke combi zo, ik had vandaag nog een stukje beren tricot in mijn handen waar zoon lief wel een nieuw shirt uit wilde, maar ik had niet meteen inspiratie, nu wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat moet dat moeilijk zijn een nieuwe balans vinden met minder energie. Ik heb al moeite om een balans te vinden met normale energie vooraden... Fijn om je meisje weer op mijn scherm te zien zwieren in een prachtige jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch fijn je weer te lezen! En wat een mooie jurk...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn weer even wat van je te zien en lezen! Ik heb zo'n respect voor het - herkenbare - traject waar je in zit... Ik heb destijds contact met ze opgenomen, maar in overleg met mijn arts toch niet doorgezet :-) Mijn respect is er alleen maar groter door geworden, en ooooh, die frustratie is zo bekend ;-) En leuke jurk!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...