zaterdag 28 januari 2017

Het balletkind en het balletjurkje

Op model

Ze deed een klein schooljaar aan ballet, maar danst nog steeds door het huis zodra er muziek klinkt en ook zonder muziek.

Van het mooie roze stofje met balletmeisjes maakte ik maar weer een jurk, die worden hier toch het meest gedragen. Daarvoor moest ik wel combineren, met donker blauw net als de print lelijk mama!.

Balletjurkje b

Ik naaide een shirt en een rokje, en zette ze aan elkaar vast. Om de hoeveelheid stof bij de taille te beperken haalde ik driehoekjes uit de rok, zes keer, rondom. Het shirt heeft wat overlengte, om te bloezen.

Boordje

Voor het halsboordje gebruikte ik de zelfkant van de stof, let op, soms rekt de zelfkant niet erg.

Op model 2

Op model 3

2 opmerkingen:

  1. Leuk. Hier ook een balletmeisje. Maar ik maakte er een trui van. Ik denk dat mijn dochter jouw versie veel leuker vindt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...