dinsdag 28 april 2015

Vlindertjes

Vindershirt

Op dag 5 deed ik geloof ik niks, op zes naaide ik aan dit shirt, en vandaag maakte ik het af. Toch dankzij de KCW dat het meisje 3 nieuwe kledingstukken kreeg in iets meer dan 1 week!

Het was wel door de "druk", dat ik dit shirt bijna verpestte. Ik gebruikte een te klein raglanpatroon, en legde de patroondelen 1,5 cm van de stofvouw. So far so good, maar ik vergat dat dat een te wijde hals zou opleveren... Verhogen dus ook, in zo'n geval!

Ik compenseerde dat met een brede boord. Zelf niet het meest blij meer, maar goed, niet alles kan lukken zei ik maar tegen mijzelf. Ze vindt het toch heel mooi, die stof is natuurlijk ook te gek!

De mouwtjes werkte ik af met wat plooitjes voor een beetje pof. Maak de plooitjes twee keer zo lang als de omslag die je voorziet:

Plooitjes

Pofmouwtjes

Detail

Stof van hier

2 opmerkingen:

  1. Heeee, helemaal gemist deze, is er wel een mail over geweest? In elk geval een schattig kleurrijk vrolijk mooi shirtje met al die lieve vlinders! WAT boft die kleine toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh maar dat ziet er toch als een heel vrolijk geheel uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...