woensdag 29 april 2015

April Anders # 5, een gek roze jasje

Op model

Voor dit jasje maakte ik een heel eigen ontwerp. Ik had precies voor ogen wat ik wilde: kort, een beetje breed maar niet te, cleane afwerking, en zakken die verstopt zaten. Ik raadpleegde een goede vriendin bij het maken van het ontwerp, later wellicht nog eens meer over haar :).

Jasje

Het jasje heeft veel details waar ik trots op ben:

Zak

De verstopte zak met een paars sterrenstofje van binnen,

figuurnaadje in mouw

Een figuurnaad in de elleboog om wat stof weg te nemen,

Onzichtbare zoom

Onzichtbare zomen,

Handgenaaid

En handgenaaid beleg overal.

Binnenkant

Ik hou van de binnenkant waar je de constructie van de jas kunt zien. Ik maakte bewust geen voering.

Geheime sluiting

En daar gaat ook de geheime sluiting schuil: ik gebruikte magneetjes. Links over rechts, rechts over links, open, dicht, het is met een klein zwiepje aan de jas geregeld.

Check April Anders:
✔ Is het anders? Zeker, ik vind het zelfs een beetje gek haha. Toch is het wel geworden wat ik had bedacht.
✔ Past het bij de huidige mode? Ik zeg ja, zacht pasteltintje, cleane afwerking, afgezakte schouders, hoge taille.
✔ Past het bij mij? Ik denk wel dat ik deze ga dragen, het zit namelijk heel lekker, een soort fleece voor naar je werk, wie wil dat nu niet?
✔ Is het in april geblogd? Ja, hierbij staat de teller op 5 van 5! Joehoe! Deadline gehaald, prestatie geleverd. De andere werkstukken vind je hierhierhier en hier.

Op model 2

Op model

Stof van mp

10 opmerkingen:

  1. Je hebt het jasje heel mooi afgewerkt. Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden. Je gaat wel als een speer trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het heel knap! Zelf draag ik niet graag kortere jasjes (ik trek het dan altijd weer naar beneden), maar los daarvan, een prachtig ontwerp!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor, zelf ontworpen en zelf gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor, zelf ontworpen en zelf gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk weer, ik ben fan van alle details, die zakken en magneet ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel origineel bedacht en mooi uitgevoerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, wat enig weer!! Hoe KRIJG je het bedacht en ook nog gemaakt, knaaaaaap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wow mooi hoor en je rok ook! Zag daar vanmorgen ergens een foto van voorbij komen. Ik ga even spieken. I love pink! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...