woensdag 27 juni 2012

Opbinden Clematis II

Ik schreef er hier al eens zijdelings over. Veel mensen blijken zich af te vragen hoe een clematis het beste op te binden, dagelijks komt er wel iemand hier om daar over te lezen. Vandaar nog een stukje hierover.


In mijn ervaring is het het mooist om de struik langs een paal te laten groeien. De plant is er gewoon voor gemaakt, zie maar hoe hij zijn armpjes om de paal slaat (links). En welk effect dat heeft na een aantal weken (rechts).

Ook is het fijn om niet te hoeven boren of schroeven in je huis, schutting of schuur. Wel moet je de paal natuurlijk vastzetten, onderaan gewoon een stukje in de grond - gebruik bamboe of geimpregneerd tuinhout oid, en bovenaan bijvoorbeeld met een ijzerdraadje aan iets bestaands. Het gewicht van de paal en plant rust op de grond, dus erg veel kracht hoeft dit niet te dragen.

Ook de nieuwe clematis heeft dus snel een stok gekregen om zich aan op te trekken :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...