vrijdag 29 juni 2012

Wortelsoep | friszoet


De bereiding van deze soep komt feitelijk helemaal overeen met die van deze. Maar neem dan wortelen in plaats van courgettes ;) Ik gebruik zelf graag winterwortelen, die zijn minder zoet dan bospeen en dat past beter voor soep vind ik.
Als alles gaar is, pureer de soep dan heel heel goed, want de wortel blijft anders wat vezelig, en voeg zo nodig nog water toe voor een zijdezacht resultaat. Bind de soep daarna ook nog wat af met een scheutje slagroom of wat zure room - niet veel, het geheel moet niet echt romig worden.

Maak de soep op smaak met (lekker veel!) geraspte citroenschil en verse gember. Als je geen "sliertjes" in de soep wil, doe dit dan voor het pureren.

Deze soep heeft voor volwassenen wel wat zout nodig, dus een bouillonblokje of in je bord wat gemalen zout en peper erbij doen. Doe er tot slot na het opscheppen een scheut sinaasappelsap doorheen en eet lekker! 

Deze soep is ook erg geschikt voor een etentje, ik kreeg positieve en verraste reacties :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...