zaterdag 5 augustus 2017

Plooitjes, allemaal plooitjes

Plooitjesjurk 2

De eerste de beste lap die onder mijn nieuwe plooitjesmachine door mocht rollen lag daar vervolgens maar. Met oneindig veel perfecte kleine plooitjes. Natuurlijk moest dat een jurkje worden!

Plooitjes

Met het lijfje van de Izzy top (een favoriet hier in huis), geel beleg en knopenpat en kam snaps in alle kleuren.

Plooitjesjurk

Omdat ik meer lap had dan ik nodig had werd het een overslagjurk. Sluiting van voren, sowieso handig. En een doorlopende zoom/beleg van de rokpanden met een enkel stiksel.

Clean zoomafwerking

Een heerlijke zomerse jurk!

Buitenfoto 3

Stof: ooit uit de kringloop
Patroon: van hier en zelf getekend

7 opmerkingen:

  1. Oh! Ik zit al een hele tijd te kwijlen op zo'n plisseervoet... kocht jij er eentje? Tevreden van? Of is het nog een ander apparaat? Mooi resultaat in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht zo'n instelbaar apparaatje (voetje met toeters en bellen 🙄) via Ali Express. Dit zijn de grootste plooitjes die hij kan. Rimpelen kan hij ook. Alleen je kunt natuurlijk niet precies bepalen hoe groot je geplooide stof wordt/de verhoudingen van de plooien, en moet een beetje go with the flow 😊.

      Verwijderen
    2. Oh kijk, met mijn rimpelvoet kan ik dat wel min of meer nauwkeurig berekenen als ik een testlapje maak ;). Maar zelf geen plooitjes moeten afmeten/spelden/stikken lijkt me niet op te wegen tegen een beetje onnauwkeurigheid. Toch maar die voet nog eens opsnorren dus!

      Verwijderen
    3. Ja, met een testlapje kun je natuurlijk een goede inschatting maken, klopt.

      Verwijderen
  2. this is absolutely lovely!! any girl would be thrilled to have this in her wardrobe. You have a good eye for a beautiful print :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig jurkje, en dat stofje is echt 😍 superleuk ook met die gekleurde drukknoopjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...