donderdag 22 oktober 2015

Naaien voor de zomer | Brazi top

Collage

Net als zij maakte ik eerst twee proeftopjes van dit patroon! Dat ging niet helemaal goed: bij de eerste (sporttop) haalde ik de boven- en onder borstmaat door elkaar... doordat ik de maten moest omrekenen in inches viel het me eigenlijk verder niet op. Tot ik dacht: wat zit dat strak, en wat is die boord raar lang, haha. Die boord paste ik natuurlijk alsnog aan. Deze te strakke top is wel uitermate geschikt om in te sporten trouwens! (Als je dit patroon overweegt speciaal om sporttopjes van te maken, neem dus een maat kleiner en liefst wel 3 lagen stevige tricot.)

Voor de tweede top hackte ik het voorpand, omdat ik de gewone, vlakke buste toch niet zo mooi vond. Ik maakte een overslag, bustenaadjes, en wilde ook liever een halter met een strik. Dat vergde nog wat "naar binnen buigen" en verlengen van de bandjes in het patroon. Ik probeerde ook vast de wijdte van de rok, mèt plooi trouwens, net als zij. De rok ga ik nog wel wat smaller maken denk ik. Nu ligt het patroon helemaal klaar voor komend voorjaar!

(Overigens is er bij het patroon een add on te koop voor de overslag in de top. Dat ging mij te ver, omdat ik nog zoveel meer in de top wilde aanpassen.)

Patroon: Brazi dress
Stof: van hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...