woensdag 24 december 2014

De jurk die het niet haalde | Vrolijk kerstfeest allemaal!

Petticoat

Ik zei het hier al, snik, deze jurk heeft het niet gehaald. Wat niet gehaald, denk je dan misschien?

Nou vooral de ballotage niet. Terwijl ik (en soms ook zij) bezig was met dit projectje,

Aardappelstempel gemaakt

stempelen met een aardappel, in glitterkleurtjes,

Stempelen

bleef ze me zelfverzekerd vertellen dat ze in haar roze prinsessenjurk naar het kerstdiner van school zou gaan: 

Het alternatief

Lief hè, haha, smelt. En vervolgens haalde de kerstjurk dus ook de deadline van het diner niet eens :( Ik had wel iets beters te doen.

In de donkere dagen voor het echte kerstfeest lukte het nog wel de jurk af te maken. Ik gebruikte het basispatroon uit Stof voor durf het zelvers deel 1 (dat ik van de Sint kreeg, dank u Sint!) voor het lijfje. Ik gebruikte maat 98 voor mijn meisje van 110 cm na het vergelijken met een eerder patroontje, en maakte de armsgaten wat wijder, gewaarschuwd als ik was door andere bloggers. Ik maakte een rok met stolpplooien uit de breedte van het lakentje dat ik verknipte voor deze jurk. Ik stikte de plooien een eindje vast voor een smaller silhouet.

Collage

Op de valreep wilde ze de jurk ineens aan! Zoals Syl voorspelde hieronder :) Daarom nog een collage van foto's op model. (Wie goed kijkt, ziet nog haar gehavende gezichtje, ze viel vrijdag ontzettend hard op haar snoet al racend met de fiets, snik. Het is gelukkig al grotendeels genezen.)

Ik voorzag het lijfje van twee gouden paspels, en op deze foto zie je een beetje hoe de verf glittert.

Blingbling

Ik voerde de jurk helemaal, en voorzag de voeringrok ook nog van een zeegroene petticoat, gemaakt van een ikea-vitrage. De bandjes onderaan de rok zaten al op het lakentje, mooi gerecykleerd weer :)

Al met al weer een heel leuk projectje om te maken! En veelbelovend om van dit patroontje nog veel heerlijke zomerjurkjes te maken :)


en met deze uitsmijter wens ik jullie allemaal graag een hele fijne kerst!

Kerstjurk

Stof: kringloopwinkel
Patroon: Stof voor durf het zelvers 1

8 opmerkingen:

  1. Ik vind het een plaatje ! Die gaat ze aan doen hoor, vanavond of morgen, zeker weten. Zeg maar dat tante Syl dit stiekem veel mooier vindt dan haar roze prinsessenjurk. Maar ja...als je een prinses bent dan moet je natuurlijk een prinsessenjurk aan, snap ik ook. Als je er nou een kroontje bij stempelt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Foto's op model toegevoegd :) Zowaar ook net wat licht in de serre, haha.

      Precies zoals je voorspelde. Nu sjeest ze op haar loopfiets door de kamer, kerstjurk en al :)

      Verwijderen
  2. Aaaah, wat een mooie jurk weer!! haha, de prinsessejurk is natuurlijk rose he, daarom ook populair! Maar ik vind deze ook veel mooier hoor! Met die petticoat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, de prinsessenjurk is inderdaad wel heel schattig!
    Blij dat ze toch je zelfgemaakt pareltje wou aandoen. :-)
    Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh wat een mooi jurkje.
    en prachtige foto's.
    fijne feestdagen voor jullie
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi ja deze feestjurk zal ze stiekem toch wel nog wat vaker willen aandoen. Nu kan het nog en och iedere dag is het toch feestjurkendag!! Wat een mooitje is het geworden en zo leuk gerecykleerd van een laken en een gordijn, je ziet het er niet aan af! En leuk dat je nu een nieuw patroon hebt voor andere jurken in de toekomst (alhoewel het er dik in zit dat als ze de basisschool leeftijd gaat ontgroeien...wat nog heel lang duurt ;)...dat je dan broeken en shirts mag gaan maken...of alsjeblieft mams geen zelfgemaakte kleding meer...maar dat duurt nog heel lang ;)). Knuff! Fijne Feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. via emmel op je blogje terecht gekomen, wat een leuke kleren maak je allemaal en die feestjurk staat je dochter echt beeldig. Ik ga nog wat verder neuzen, wie weet steek ik nog weel heel wat dingen op als beginnend naaister al zijn het maar inspirerende patroontjes of stofjes :)
    groetjes
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig! En lang leve aardappelstempels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...