zaterdag 27 december 2014

De allerlaatste juf

IMG_5900

van de creche die van ons nog een afscheidskadootje krijgt... Ze moest er lang op wachten, omdat ze zelf al een tijd geleden ergens anders ging werken. Maar ze hoort er wel bij, het meisje wil haar per se nog eens gaan bezoeken en dan nemen we natuurlijk ook een kadootje mee. Voor old times sake.

Ik maakte deze tas uit Mijn tas, maar ik veranderde wel wat. Zo maakte ik de schouderbanden aan weerszijden in plaats van achteraan omdat ik dat mooier vind. Daardoor valt de flap wat minder goed, dat had ik al ingecalculeerd, en ik vind het zelf geen probleem.

Ik verplaatste de naad van de tas naar de zijkant, omdat deze tas aan twee zijden draagbaar is en je dan liever geen naad middenvoor wilt zien. Ook de voeringnaad zit aan de zijkant, om er tenminste één kant van de opgestikte zakjes in weg te kunnen laten vallen.

Zakjes

Voor de voering gebruikte ik twee kringlooplakentjes. Het geel kleurt prachtig bij de buitenstof, die uit fuchsia en geeltinten geweven is.

Stitch in the ditch

Ik gebruikte voor het eerst mijn "stitch in the ditchvoetje" dat ik op de gok uit Engeland bestelde. Ik ben er zo blij mee! Ik hoorde steeds dat er voor mijn oud machientje niet zo'n voetje zou zijn, wel dus :) Ik ga er misschien nog wel een bestellen met de geleider precies naast het voetje. Met zo'n voetje kun je netjes in of langs een eerder gemaakte naad stikken.

Omdat ik een luie naaister ben stikte ik de zakjes vast met mijn tweelingnaald. Een smal vakje voor een pen leek me ook best handig voor een juffie.

Zakjes - detail

En wederom omdat ik een luie naaister ben, gebeurde me dit ineens, oeps!

Oeps

Haha, als ik de tweelingnaald weer verwissel met een gewone laat ik meestal het tweede klosje op de machine staan. Het losse eindje is ongemerkt om het aandrijfwiel meegedraaid. Gelukkig kon ik het garen nog redden.

Onderaan kreeg de tas een dikke vette paspel, mooi effect vind ik zelf. Het was trouwens niet makkelijk om de bodem in de tas te krijgen. Ik vind zelf een kleinere naadwaarde makkelijker werken, zeker als je rond moet stikken.

De tas valt wat klein uit, het is meer een handtas dan een schoudertas. Heel benieuwd of ze er blij mee is!

IMG_5911

Buitenstof: gekregen
Voering: kringloop of mp

1 opmerking:

  1. Super leuke tas.
    Knap dat je dit kunt!
    Ik vind het nog onmogelijk om de beschrijving van 'Mijn tas' te snappen vanaf papier.
    Toch maar eens kijken of er YouTube instructiefilmpjes van zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...