dinsdag 15 januari 2013

Onze boom

Roze slaapkamer

Nee, vandaag geen sneeuwfoto bovenaan, maar deze mooie "lentefoto" die ik een paar dagen geleden maakte. Onze boom biedt in elk deel van het jaar een ander aanzien. Hij staat vlak voor de deur, en vanuit de keuken en onze slaapkamer hebben we er volop uitzicht op. In de winter bloeit hij, met kleine roze bloemetjes. Met het juiste licht geeft dat de hele kamer een roze weerschijn. Als je goed kijkt, kun je het zien op deze ietwat donkere foto :)

In november was het nog dit, 2 dagen voordat de blaadjes er in eens allemaal afvielen:

Herfstboom

Nu:

Sneeuwboom

En in februari zal het er dan weer zo uit zien:

Lenteboom

Wat is er mooier dan de natuur, zomaar in je eigen voortuin :)

PS: Hallo nieuwe volgers! Leuk dat jullie er zijn! Binnenkort weer wat maaksels van eigen hand hier, hoor :)

6 opmerkingen:

  1. Wat fijn zo'n boom om dichtbij van te genieten!
    Eigenlijk zou iedereen minstens 1 boom moeten hebben om op uit te kijken, vind je niet :D ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, ik kijk al uit naar die van februari!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zalig zo een boom in je tuin, elk seizoen genieten, groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!! Ziet je kleine schatje het ook al, die kleintjes vinden het vaak ook prachtig! Hier op Curacao hebben we een boom die het hele jaar gewoon blaadjes heeft, maar altijd ergens tussen feb en apr, naa een droogte en dan ineens een plensbui, en grote knalgele bloementooi heeft. We noemen die de carnavalspruik. Ze blijven maar 2 dagen zitten, maar in die tijd vinden hier ware caribische bloesemtochten plaats :-)
    Liefs en veel sneeuwpret gewenst! XC

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helpikhebeenverwegtuin16 januari 2013 om 14:14

    O, geweldig zeg, 'heb' ook wel paar bomen maar 35 km verderop, kun je zomaar ineens een bloeiperiode helemaal missen, had bv pas na 2 jaar door dat er in mijn verwegtuin een krentenboompje staat dat prachtig wit bloeit maar na 2 weken alle blad kwijt is en de rest van het jaar alleen blad heeft.
    Jullie is wel echt heel mooi, hoe heet ie ook alweer? Er gaat toch niks boven natuur vlakbij en voor je deur!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...