donderdag 12 juli 2012

De biaisbandmaker | fotohandleiding

Op pad voor biaisband, liep ik in dit heerlijke winkeltje tegen dit vernuftige hulpstuk aan om zelf biaisband te maken van elke stof naar je keuze. Gelijk in gebruik genomen - al was het maar omdat ik niet precies de kleur had kunnen vinden die ik zocht.

Hoe werkt het?
1. Knip stroken van de stof waar je band van wilt hebben, liefst schuin van draad, dat verwerkt straks mooier. Voor biaisband 18 mm (het hulpstuk is er voor verschillende breedtes, ik kocht 18 mm) heb je een 36 mm brede strook nodig.


Voer de stof met hulp van een speld door het apparaatje heen. Zet gelijk de strijkbout erop, terwijl je de biaisbandmaker naar achter schuift over de strook stof, en laat de bout even op de stof rusten voor scherpe vouwen in je biais. Je hoeft dus geen vouwen met je vingers te maken vlakbij de strijkbout, ideaal.
 
En klaar ben je al! Dit was het resultaat. Ik laat hier binnenkort wel zien wat ik er van maakte :)

1 opmerking:

  1. Wow te gek zeg! Waar niet al apparaten en apparaatjes voor zijn! Wat zul je daar leuke dingen mee kunnen doen. WEG met al die saaie eenkleurige bandjes van raar dun materiaal!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...