dinsdag 31 juli 2012

Actielijstjes afgewerkt!

Terwijl het hier stilletjes was, gebeurde er een hoop. Na het hete weer kregen wij ineens klusenergie en deden een heleboel lang liggende klusjes in en om het huis: 

* Een conifeer verdween, een boom verloor haar laaghangende takken. (Wat een licht en een inkijk in de voortuin! Ook maar geveegd dus ;) )


* Een paar deuren werden geschuurd, gelapt en geverfd. Mooi wit! Ook maakte ik twee sloten in orde.


* Een tuin-rommelhoek werd opgeruimd, een toekomstige zandbak ontruimd, uitgegraven en "betegeld". (Wat moet er dan nog meer aan gebeuren zou je denken? De wandjes rondom dichtmaken met cement en een deksel, niet onbelangrijk ;) )


* Een heleboel plantjes werden uitgegraven, gescheurd en opnieuw gepot (foto) voor een vriendin of elders geplant.


* Ik repareerde een van onze mooie oude eettafelstoeltjes. (Als een echte amateur, mijn goede lijmklemmen liggen natuurlijk elders, dus ik moest naar boven rennen voor een paar kampeerriemen...)


Ook naaide ik een nieuw gordijn voor het schatje, of eigenlijk maakte ik het gordijn breder met een strook van dezelfde stof, en deed er verduisterdoek achter.


Ik deed zelfs nog een ander klein naaiprojectje, waarover hier meer. Tot slot maakte ik zo'n compostbak.

Twee blije mensen zitten hier op de bank met een soepje! Uit een pakje/blikje, want na zoveel werk mag het natuurlijk wel makkelijk :P )

5 opmerkingen:

  1. He, ben benieuwd of zo'n compostbak werkt! Heb zelf zo'n grote groene plastic compostbak maar wat ik ook doe en gedaan heb: laagjes groen, afgewisseld met compostmiddel, kalk er bij, water er bij, deksel enop of juist eraf (dan komt er regen binnen, en slinkt de inhoud in elk geval wel): na 2 jaar nog geen compost te zien onderin, alleen de bladeren en takjes en stelen die er 2 jaar geleden ook al in zaten... ik doe vast iets fout!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke klusjes allemaal. Fijn dat het zo bevredigend is voor jullie! Ik ken dat helemala niet, om zo'n echte eigen stekje te hebben, om helemaal leuk te maken en op te bouwen. Ik heb alleen maar huur stekjes, waar ik kort woon, en me dan weer opwind over allerlei dingen die ik anders zou willen hebben. Heeft ook wel wat hoor :-)
    Liefs uit Curacao

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gek zeg, Caroline, inderdaad, heel anders. Maar heb je dan ook elke keer andere meubels of sleep je die elke keer mee? Ik zou me kunnen voorstellen dat je je dan qua gedachten en klussen gaat concentreren op zaken uit de inrichting die je mooi en handig vind en met je meeneemt? Maar misschien neem je alleen jezelf en je kleren en familie mee en dan is t inderdaad ECHT anders!

      Verwijderen
  3. Productief hoor!
    Ik krijg het er spontaan warm van! Maar dat komt ook door het weer vrees ik ;-)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zegge, waneer wordt die zandbak nou eindelijk eens echt AFgemaakt??? :)
    Als je kind naar school gaat hoeft t niet meer hoor!
    Verder is omamodderpoel heel tevreden met al die ijver van jullie, nu zij zelf nog met al haar noodzakelijke karweitjes en karweien!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...