woensdag 13 juni 2012

Kleine werkjes | in de tuin

Hopelijk is onze tuin volgend jaar nog gastvrijer voor diverse vliegende gasten.

Insectenhotel:

 Voor de winterkoning, halfhoog en beschut:
  
Voor de dappere meesjes:

Met schutkleur:
(Hieronder staat ook al een nieuwe clematis klaar om deze nog wat meer aan het oog te onttrekken.) Trouwens, allemaal alleen opgehangen, hè, niet even zelf gemaakt!

 
Tot slot, hoe weinig kan het kosten om een rode lijst soort te helpen voortbestaan?

Kijk hier voor meer informatie over rode lijst soorten in je tuin!

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk Vroon! Ben benieuwd hoe druk het wordt in je tuin! Trekt dat hotel geen nare steekbeesten aan? Liefs en tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zijn hier welkom hoor, die steekbeesten ;) Meestal steken ze niet tenslotte en ze zijn hier ook niet zo naar als bij jullie. En zonder hun geen fruit en groente tenslotte. (Als je het over bijen hebt; die hebben het moeilijk hier!)

      Verwijderen
  2. Helemaal gezellig wordt het daar... de insecten die de bestuiving doen en de vogeltjes die de insecten weer eten :) leuk hoor!
    Goed gedaan! Mijn insectenhotel heeft ook nog een paar kamers vrij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hm, dubbelloof is wel een leuk wild varentje maar nog geen rode lijst soort gelukkig! Maar het is altijd nuttig en goed om wilde planten (door sommigen helaas 'onkruid' genoemd) in je tuin te zetten!!
    Ben benieuwd hoe snel je insektenhotel bewoners krijgt, hou ons op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow suf, verkeerd begrepen dan. Maar dan hoef ik ook niet bang te zijn dat ik m nooit meer mag uitgraven oid ;)

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...