maandag 23 april 2012

Kaboutertruitje

Ik wilde een favoriet vestje namaken. Tja, als kindjes groeien, veranderen hun verhoudingen, had niemand mij dat kunnen vertellen? 

Enfin, ik kocht mooie katoen/wolmix, zocht een steek uit dit geweldige boek en begon. 


 

Na een hele tijd was het dit geworden.
 
  

Kijk maar naar de mouw van de naad, ik kon nog geen mooie naden maken. Verder was het meer een soort bolero, te wijd voor nu (op te lossen door de knopen wat opzij te plaatsen) en te kort voor later. Ach, het heeft wel wat, maar die hals is wel raar wijd. En ze kan het niet uitstaan dat die appeltjes vast zitten! Kortom, meisjelief is er geen fan van, toch jammer, het is best een leuk kaboutertruitje.


Ik vond zelf de houtje-touwtje achtige sluitinkjes erg leuk - simpelweg gehaakt, een serie stokjes en dan een serie losse steken voor een lusje aan het einde. Erop naaien met een draadje et voila! Zal daar nog eens een close upje van maken. 

1 opmerking:

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...