zondag 25 maart 2012

Monstermunt

Monstermunt 1 klein

Wie hier geen wijs uit kan, is niet gek. Dit is mijn "monstermunt" zoals die op dit moment uit de grond kruipt (Chocolademunt, mentha x piperita citrata). Vorig jaar een paar mini plantjes gekocht bij een hovenier hier in de buurt, en hij deed het GE-WEL-DIG! Het werd een grote struik, en bleek onder de grond nog grootser dan daarboven, diverse kruiden in de buurt delfden het onderspit door de witte slang-achtige wortels die rondwoekerden. Ik bleef ze eruit trekken, ondertussen wel genietend van verse munt-thee-uit-de-tuin natuurlijk.

Monstermunt baby klein De eerste dag dit jaar dat de zon scheen groef ik de hele pol uit en plantte de munt terug netjes verpakt in plastic plantenpotjes (tip!). Eens zien of die hem dit jaar in toom zullen houden! Ik vrees ervoor, ik trof al meerdere "restjes" wortel in de grond eromheen aan, en blijkbaar is een klein stukje daarvan genoeg om weer een plantje te kweken.

Nu rest mij nog een stel wezen: stekkens van de Monstermunt die het natuurlijk weer GE-WEL-DIG doen in hun kleine potjes in de serre. Tja, ik kon die hele pol natuurlijk niet zomaar weggooien, zonde! En al mijn vrienden zijn er al mee verblijd nu.

Heeft er iemand belangstelling???

Weesjes klein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...