maandag 23 mei 2016

Blogachterstand en KCW

Dubbele zoom

Ik heb net twee weken met enorme "naai-flow" achter de rug, en ik schat zo in dat het nu weer even over is. Dus há, ik heb mijzelf voor deze week een andere uitdaging gesteld: elke dag bloggen! Of althans, er elke dag wat tijd aan besteden. Nog zoveeel pareltjes in mapjes klaarstaan op mijn laptop en al zolang geen tijd, zin, prioriteit om ze te bloggen :( Hoor ik jullie daar foei zeggen?

Daarom vandaag voor jullie dit droomrokje. Verliefd op het stofje, uitgekozen door de vriendin voor haar jarige kind.

Wander woods

Heel lang gewikt en geweegd over de combinaties met stoffen en onderdelen. Uiteindelijk gaf de doorslag dat als je een ander stofje hebt dat er zó goed bij kleurt, dat je wel gek moet zijn om dat niet te gebruiken. Ook nog twee mooie paspels uit de voorraad en vooruit dan, binnenin iets gekkers :)

Paspels

Mijn vriendin wil de rokjes voor haar kinders graag wat korter. Om zoveel mogelijk van de stof te gebruiken legde ik dus een dubbele zoom. Als ze wat gegroeid is trek je er één draadje uit en komt er nog 3 cm stof mèt een biaisbandje tevoorschijn.

Rokje met biais afgezet

Patroon: zelf gemaakt, lijkend op deze
Stof: Michael Miller, Wander woods, van hier
Stof tailleband van hier
Constructie tailleband met knoopsgatenelastiek volgens ongeveer deze methode

1 opmerking:

  1. Prachtig rokje! Wat jammer dat we nu geen mooie foto met model krijgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...