zondag 3 januari 2016

Zomers piratenpak

Lieve piraat

Het is hier stil, de laatste tijd, maar ik naai wel! En we genoten van een lekkere kerstvakantie samen, thuis en uit. Soms ligt de prioriteit niet bij het bloggen, tja. Natuurlijk heb ik wel véél plannen en ideeën! Handigheidjes die ik wil delen! Recepten! Eerder genaaide kleding die het blog nog niet haalde! Ach. Er moet ook gewerkt worden, administratie gedaan, voor het huis gezorgd, met de dochter geknuffeld, om nog maar niet van de partner, sport, ontspanning te spreken.... Jullie kennen het wel. Hier geen goede voornemens, behalve zo doorgaan, minder gehaast, misschien juist wel minder prioriteiten stellen en van meer dingen genieten en toch iets meer bloggen. Ik wens jullie ook een onthaast 2016!

Daarom eerst nog maar eens een snel naaisel uit de map "nog te bloggen"...

Voor een verkleedfeestje naaide ik een snel kostuum. Omdat het tegen de dertig graden liep moest het vooral luchtig en combineerde ik met een zomers jurkje.

Naast een pofbroekje tot de knie, met onderaan een split en een groen bandje erlangs om te strikken, maakte ik een snelle hoofdtooi (vierkante lap met in elke hoek een knoopje), ooglapje (rondje uit vilt aan een elastisch bandje) en een tailleband.

Accessoires

De tailleband maakte ik door een brede, rommelige strook stof losjes geplooid aan elkaar te stikken. Als sluiting een stuk elastiek aan twee kanten vastgezet. Door de loshangende punten verdwijnt dit uit het zicht.

Tailleband close up

Zo kan de piraat zichzelf makkelijk aan- en uitkleden! Een zwaard maakten we snel uit twee lagen karton.

Gevaarlijke piraat

Stof: mp
Ontwerp: eigen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...