zaterdag 25 oktober 2014

Maximale zwier uit een halve yard | Tutorial

Stofjes

De stapel stofjes die ik hier bestelde zag er zo feestelijk uit! Een paar zagen jullie er al, maar er zat nog veel meer moois en leuks tussen!

Hello Kitty

Vandaag laat ik jullie zien hoe je voor een 3-6 jarige een rokje met maximale zwier maakt uit een kleine halve yard van die prachtige overzeese stof.

Knip de halve yard stof (deze is ongeveer 45 centimeter hoog en 110 centimeter breed) in 3 gelijke stroken van ongeveer 15 cm hoog en naai twee van deze stroken aan de korte kant aan elkaar.

Stroken

Rimpel de langste strook zodat deze even lang is als de overgebleven kortere strook en zet deze aan de onderkant van de korte strook vast.

Rimpelen

Rimpel ook de korte strook tot ruim de lengte van het taille-elastiek dat op de juiste lengte is afgeknipt. Verdeel de bovenkant van de rok en het taille-elastiek in 4 gelijke delen en zet het elastiek aan de rok terwijl je het zo uitrekt dat het past.

Verdelen

Sluit de ene open zijnaad en werk de zoom af.

Zijnaad

Doe dit bijvoorbeeld met een biaisbandje, dat geeft nog extra wijdte aan het rokje. Kijk eens wat een zwier!

Maximale zwier

Detail

Het meisje kreeg dit rokje voor haar vierde verjaardag, zat er die middag nog mee op de glijbaan - toen was het nog warm! - en was er blij mee :)


Patroon zelf bedacht
Stof van hier

Let op: kort na al jullie reacties hier over de verzendkosten heeft de winkel de voorwaarden gewijzigd in gunstige zin! Toeval? ;) Vooral voor grotere of juist kleine bestellingen scheelt het. Lees er hier alles over.

1 opmerking:

  1. Wat een lief en leuk rokje! Staat haar goed! die grote meid van 4.
    Waarom gebruik je eigenlijk de yard-maat, vanwege te land waar de stof vandaan komt?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...