woensdag 20 augustus 2014

Eerste herfstpak voor het kind

Topmodel

Het kind gaat binnenkort naar school, reden voor mij om stil te staan bij haar kast: heeft ze voldoende, nieuwe en goed passende kleren voor het volgende seizoen? Ik maakte nog een jumpsuitje, maar dan warmer, dikkere stof en lange pofpijpen.

Jumpsuit nr 2

Het rimpelen bovenaan middenvoor en achter lukte niet zo goed, dus strik ik de bandjes voorlopig maar kruiselings tegen het afzakken:

Rug, kruiselings geknoopte bandjes

Multicolor bandjes:

IMG_5359

De pijpjes kregen veel pof, vooral verzameld aan de buitenkant:

Pofpijpjes

Natuurlijk mogen de zakken niet ontbreken voor deze bijna kleuter:

Zakken

Chanel look a like

Het vestje moest een beetje Chanel worden, niet te lang, pofmouwtjes, brede ronde boord vooraan. De grote knopen ontbreken nog, het kind wilde het eigenlijk zonder knopen:

Outfit compleet

Her en der stikte ik iets door met de smalle tweelingnaald en lichter roze garen:

Stiksels

Op de rug een grapje:

Esprit ;)

Al met al een tevreden modelletje :)

Collage

Stof jumpsuit van hier
Stof van vestje van een oud shirt van mij
Patroon jumpsuit ongeveer volgens haar methode
Patroon vestje zelf getekend

2 opmerkingen:

  1. Wat een top outfit weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik las t verkeerd, ik las herf-stout-fitje...:) Ach, schattig, en leuk dat esprit-grapje idd!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...