vrijdag 14 februari 2014

Terug naar zolder

Was

Okee goed. Onze zolder. We kwamen er al eens eerder. Super gezellig, lieve oude meubeltjes, vrolijke kleurtjes op de muur, gepimpte slaapbank, volop kastruimte (nou ja, hm, wel véél, maar nooit genoeg eigenlijk), maar er was gewoon te weinig ruimte om te werken.

Dat moest dus anders. Liefst een kamerbreed en niet te diep bureau, handmatig in hoogte verstelbaar. Maar toen we dat niet direct vonden, werden het twee eenvoudige tafels met instelbare poten.

Witten

We kochten grenen tafelbladen (na wilde plannen over berken multiplex, ik ♥ berken) en lieten ze op maat zagen. Hulde aan de kluswinkels waar ze dat nog doen!

Ik schuurde ze met een hele fijne korrel (220) nog wat gladder dan ze al waren, en beitste ze daarna transparant wit. Ik hou niet van vergeeld grenen, op de foto hierboven zie je het verschil in kleur dat die beits geeft. Na nogmaals licht opschuren gaf ik ze een dubbele laag vloerlak, ik gebruikte wat ik toevallig nog in huis had.

Verf

Morgen zie je hoe het verder ging met deze klus!

Tafelbladen van hier

4 opmerkingen:

  1. Dat is wat je nodig hebt om fijn te kunnen werken,een grote tafel,
    Ben benieuwd naar het resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inspirerend joh!!! Spannend en ben benieuwd naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad altijd plaats te kort! Ik moet mijn werkblad delen met mijn man.... Ben een beetje jaloers op je ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...