woensdag 22 januari 2014

Diemenstyle

Diemen style

Echt, je vindt de meest hilarische dingen als je door de kringloop snuffelt. Wie - welke hele grote volwassen man of vrouw? - draagt nou zoiets als de paarse trui links? Kijk naar mijn centimeter om te zien hoe groot die trui eigenlijk was!

Trui en truitje

Ook deze sweater wilde ik gelijk verknippen - en dat deed ik dus ook, maar ik bleef wel in de stijl ;) De twee foto's zijn op dezelfde schaal.

Weer een paar foto's om te laten zien hoe ik dat doe:

Patroondelen uitknippen

Leg je patroondelen op het oude kledingstuk en knip uit. Meestal probeer ik dat zo "zuinig mogelijk" te doen, maar in dit geval deed ik het gewoon in het midden, voor en achter tegelijk omdat ik de hals en schouders wilde behouden. Voor de kap gebruikte ik de patroondelen van de gele fleece (Ach! Zo klein nog! ♥♥) die ik iets vergrootte.

Uit de stof knipte ik ook nog een zak voor middenvoor, want kleren zonder zakken zijn hier momenteel kansloos, en deze voerde ik met stof van een oud groen shirt. Dat shirt is ook weer zo'n mooi verhaal, de eerste keer dat ik even met ons neefje ging wandelen, liep ik direct langs een ondergrondse vuilcontainer waar, gewassen en keurig opgevouwen, een stapeltje oude kleurige t-shirts bovenop lag. Ook weer heel groot, blauw, groen en oranje. Ze lagen daar op mij te wachten denk ik?! Ze verdwenen in elk geval gelijk onderin de kinderwagen :)

Diemen style collage

Op de foto's ook het rokje van hier.

9 opmerkingen:

  1. ja, een sweater zonder zak lukt hier ook moeilijk, en de zak moet dan ook nog doorlopen, dat zijn handen kunnen raken mama!
    Wel grappig, ik snuffel ook altijd naar 'stof' ipv kledij in de kringwinkel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gedaan zeg!
    Zakken zijn zo handig om je schatten in te verbergen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor jouw kleine meid is zo'n trui wel heel gaaf! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms is de zak ineens een buidel van een kangoeroe en worden er vele 'kinderen' in vervoerd!
    Wat een geweldig pak weer! En wat fijn dat ze wil blijven poseren voor mamma en de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. verbaasd bekijk ik je creaties, super als je zo handig en creatief bent.
    helemaal leuk :-)
    xxx Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind het ook altijd heel erg leuk om te kijken wat je met oude kleren maakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...