maandag 16 december 2013

Kleine beetjes recykleren is ook leuk!

Orde in de voorraad

Hier slingeren nog steeds allerlei recykleer-projecten rond, ik kwam niet snel genoeg op stoom tijdens de 14-daagse :(

Wel ruimde ik de grote zak kleding uit en bekeek alles eens goed. Nog goede shirtjes gingen in de zak voor het neefje, verknippen zonde. Grote tricot en niet rekbare stoffen beiden op aparte stapels. Bleef over: kapotte dingen en te kleine kleding om tot iets nieuws te vermaken: idee!

Ik wil niet op de foto

Ik besloot die lieve stofjes te gebruiken voor alle kleine onderdelen die ik maar kon bedenken. Boordjes, zakjes, dat werk. Hier het eerste voorbeeld.

Jurkje

Het is een eenvoudig jurkje in a-lijn. Na passen vond ik het veel te wijd, en bedacht ik de figuurnaadjes in het voorpand: beter. Ik liet het achterpand zoals het was, dat had als voordeel dat de zakken in de zijnaad iets naar "binnen" kwamen.

Zakje

Ik maakte zakken volgens dit idee, en gebruikte voor de boordjes: jep, een oud, heel klein, hemdje dat bovendien een beetje kapot was. Je ziet het liggen op de kleine stapel rechts op de eerste foto, als je goed kijkt.

Omzomen

Ik probeerde een "nieuwe" afwerking uit voor de hals en armsgaten: gewoon omvouwen, strijken, en vaststikken. Leuk en makkelijk :)

Collage jurkje

Deze week elke dag een post over recykleren.

5 opmerkingen:

  1. Wow, goed goor dat hergebruiken! En nog hartstikke leuk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een leuk projectje! Ik ben ook aan het recykleren, maar kan pas volgende week het eindresultaat tonen (is een verrassings...kado voor mijn dochter). Maar is weer zalig om van vanalles en nog wat een mooi project te maken.
    Heel veel recykleer plezier! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zijn super, meiden, met al jullie leuke naaiprojecten, wat maakt t vrolijk he, iets moois/ grappigs maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat super leuk! Hopelijk wordt ik ooit ook zo handig met de naaimachine :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...