zondag 28 oktober 2012

Herfstzonnige kipschotel | Recept

Dit gerecht werd zeer gewaardeerd door "al" mijn huisgenoten. Het bewijs: 


Voor 2 personen en een kind:
5 biologische kippenpoten 
een paprika (in grote stukken)
2 kleine uien (in grote stukken)
een teen knoflook (fijngesneden)
1/2 limoen (goed schoongeborsteld, in 8 stukjes gesneden, met schil en al)
olijfolie
roomboter
paprikapoeder
anijszaad (wat tussen twee vingertoppen past)
water (bekertje)
rode wijn (scheut)
1/4 bouillonblokje

Bestrooi de kip rondom met paprikapoeder, en bak ze daarna rondom bruin in olijfolie. Keer regelmatig, en haal ze na een minuut of 10 uit de pan. Bak in het kipvet en een flinke klont roomboter de groente een paar minuutjes, een beetje bruin mag wel. Leg de kip dan tussen de groente in de pan, en doe de stukjes limoen erbij. Laat nog even meebakken. Voeg dan de rest van de ingrediënten toe en laat nog zo'n 10 minuten door stoven.

Wij hebben het gegeten met halve snijbonen en aardappelpuree. Mmmm!

2 opmerkingen:

  1. Heeeerlijk lijkt t me! Zie de kleine al kluiven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi! Ik heb je terug gemaild! Gezellig dat je mee doet!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...