vrijdag 20 april 2012

Lekkende aftapkraan

Na de winter bleek de aansluiting voor het tuinwater te lekken. Hmmm, toch niet bevroren hoop ik?! Dat kraantje woont hier links in deze enge grot die kruipruimte heet:
 

Begonnen met het vervangen van het rubbertje in de leidingaansluiting voor een iets minder oud rubber dat ik toevallig had liggen. Hielp niet. Toen nieuwe rubbers gekocht, helaas, nog steeds druppels op de aansluiting van de leiding, zie je?


Lag het aan mijn krachten, kreeg ik het niet strak genoeg dicht? Deed ik iets anders fout? Na een denkpauze, en een google pauze, trok ik mijn laarzen aan en kroop, gewapend met sleutels en hoofdlampje, IN de grot. Nadere inspectie leerde me toen dat de druppel ergens anders vandaan kwam!


Dit schijnt aan de pakking te liggen. Maar als ik de kraan niet al te ver opendraai lekt hij niet... Dus voorlopig is deze klus geklaard en hoef ik niet meer de kruipruimte in als ik de tuin wil sproeien (als het ooit weer lente wordt)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...